1 Mart 2007 Perşembe

Uyuyan Adam Pastası


Eşimin 17 Aralık'ta ki doğum günü için Carol Deacon'un kitabında gördüğüm ve görür görmez bunu kesin eşime yapmalıyım dediğim uyuyan adam pastasını yaptım :) İyiki yapmışım çünkü eşim görür görmez gülmeye başladı ve oldukça uzun bir süre gülmesini sürdürdü :))))

Pandispanyayı 20 cm. lik kelepçeli kalıpta, deniz pastasındaki tarif ile yapmıştım.

Krema tarifi ;
1 yumurta,
200 gr. süt kreması (tikveşli),
2 yemek kaşığı mısır nişastası,
1/2 bardak süt,
200 gr. beyaz kuvertür çikolata,
Bir paket premium vanilya,
Bir paket krem şanti,

Yapılışı :
Yumurtalar, mısır nişastası,vanilya, süt ve kremayı çırparak ocakta kaynamaya başlayana kadar karıştırın kuvertür çikolatayı ilave edip eriyene kadar çırpmaya devam edin. Başka bir kaba alıp mikserle soğuyana kadar çırpın. Krem şantiyi direkt toz olarak karışıma ilave edip mikserleyin.

Pandispanyayı ikiye böldüm (Biri diğerinden daha küçük olacak şekilde). Pandispanyaların aralarını krema ve muz ile kapladıktan sonra küçük parçayı büyük parçanın üstüne sırt bölümünü oluşturacak şekilde yerleştirdim. Şeker hamuru ile kapladıktan sonra üzerini küçük çiçeklerle süsledim. Pastanın dip kısımlarını pastanin çevresini saracak kadar uzunlukta, 3 cm. eninde şerit yapıp, kenarları girintili kopatla şeritin kenarlarını şekillendirip daha sonra kürdanla uçlarını açarak etek kısımlarını ve dikiş izlerini oluşturdum. Figürün başını ten rengi şeker hamuru ile şekillendirip, kurdanla siyah sıvı boya ile kaşlarını, küçük bir yuvarlak yaparak burnunu ve iki küçük yuvarlaklada kulaklarını oluşturdum. Fırçanın ahşap ucuyla ağzını ve kulaklarının şeklini yaptım.Daha sonra yaptığım figurun üst bedenini pastaya yerleştirip bacak kısımlarını pastanın yüksekliğine uygun bir şekilde hazırlayıp pastayı tamamladım. Figurun parçalarının bacaklar hariç resimleri aşağıda :

Hiç yorum yok: