6 Şubat 2009 Cuma

BUZLUK BÖREĞİ


Bu böreği ilk defa Dora'nın doğum gününde Hale yaptığında tatmıştım. Buzlukta durması gereken bir börek olduğu için, çalışan bayanlar için de gerekince kullanmak açısından çok güzel. Hem tadını hem görüntüsünü çok beğenmiştim. İçindeki patates püresi çok güzel bir yumuşaklık ve lezzet katıyor. Patetes püresini fazla koymaktan kaçınmayın. İç malzemesi isteğe göre faklı olabilir. Ben bu börekleri kurs sonunda arkadaşlarla yaptığımız kutlamada götürmüştüm.
Malzemeler:
5 adet yufka,
Sıvıyağ veya eritilmiş tereyağı,
5-6 adet orta boy haşlanmış patates,
Beyaz Peynir, maydanoz,
tuz,
Yapılışı :
Patatesler püre haline getirilip, içine tuzu eklenir. Yufka serildikten sonra hertarafı yağlanıp, patates püresi her yere eşit şekilde sürülür.Bence ne kadar bol patates püresi koyarsanız o kadar güzel oluyor.İkinci yufka üstüne serilir aynı işlem yapılır. Kalan yufkalarda aynı şekilde yağlanıp arasına patetes püresi sürüldükten sonra en son yufkada patetes püresi üzerine iç malzeme serpilir. Daha sonra yufka bir taraftan sarılarak rulo haline getirilir. Ortadan ikiye ayrılıp, önce streçe daha sonra aliminyum folyoya sararak buzluğa kaldırılır. 1-2 saat sonra çıkarıp istediğiniz kalınlıkta yuvarlaklar kesip üzerine yumurta sarısı sürerek 190 C derecede pişirebilirsiniz. Yaptığım rulonun kenarları daha boş kaldığı için ben o kısımları kesip aldım ve hemen hafif yağlanmış teflon tavada pişirdim. Afiyet olsun.

6 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika bir börek ellerine sağlık ülkercim..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Harika bir börek olmus, ellerine saglik. Sevgiler.

Eylül dedi ki...

Çoook teşekkür ederim güzel yorumunuz beni öyle mutlu ettiki helede yelkenli pastayı beğenmeniz! o pastaya çok emek verdim tek şanssızlığım resimlerin istediğim gibi çıkmaması yinede beğenmiş olmanız beni çok sevindirdi..Tabi sizin kadar güzel pastalar hele figürleri yapabilmek için çooook çalışmam lazım çooook..Aslında ben sizi çikolatalı pasta grubundan biliyorum ama oraya mesaj yazamama özürlüyüm:) bir kere başardım selam verdim ama kimse yazmadı hani belki devamına yazabilirdim:)daha sonrada iki arkadaşın sorduğu sorulara cevap yazdım ama onlarından nereye gittiği meçhul halaa bazen bakınıyorum belki bi yerden çıkar diye hahaha...
börek çok lezzetli 2 ders katılabildiğim ismek kursunda öğretmişlerdi bende yaparım o zamandan beri kolay ve çok güzel bir börek ellerine sağlık...
tekrar görüşebilmek dileğiyle..sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben de çok severim misafir falan geldiğinde hemen buzluktan çıkarıp bir şeyler yapmayı o yüzden de buzlukta mutlaka bir şeyler bulunur. Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

Sevgili Melek,Senem,Eylul ve Evren cok cok tesekkurler yorumlariniz icin :)

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

- Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
- Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
- Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com