2 Nisan 2008 Çarşamba

Havuçlu Mufin

Bu havuçlu mufinları Evcini'nin çok övdüğünü görünce bende deniyim dedim :) Genelde yaptığım tariflerde mutlaka bir kaç değişiklik yaparım duramam, bu sefer çok övüldüğü için hiç değiştirmeden sadece kabartma tozu ile karbonat oranlarında ufak bir oynama dışında tarife uydum :) Ben kendi sayfamda da bulunması için tarifini veriyorum.

Malzemeler:

280 gr. un (1+ 3/4 cup)
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1/2 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı vanilya
1 büyük yumurta
90 ml süt (Bir çay bardağından biraz eksik)
2 yemek kaşığı bal
110 gr. toz şeker (Bir su bardağından iki parmak eksik)
340 gr. rendelenmiş havuç (3 orta boy havuç)
90 ml. sıvı yağ (Bir çay bardağından biraz eksik)
85 gr. dövülmüş ceviz (Bir su bardağından biraz eksik)

Yapılışı :

Büyük bir kasede elenmiş unu, kabartma tozunu, karbonatı, tuzu ve tarçını karıştırın. Başka kasede çatal yardımıyla yumurtayı çırpın. Sütü, balı, şekeri, vanillayı ve sıvı yağı ekleyip karıştırın. Sıvı ve kuru malzemeleri birbirine karıştırın. Biraz kıvamlı sert gibi gelebilir hamur, havuçları ekleyince daha yumuşak bir hale geliyor. Cevizleride ekledikten sonra kaşıkla kalıplara paylaştırın. 25 dakika, 190 C derece fırında pişirin. Üstlerine krem şanti ile süsleme yapabilirsiniz. Bu tarifle tam 12 adet mufin çıkıyor.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel arkadaşım nilgün yine bize güzel bir sürpriz yaptı ve bu sabah bu sevimli muffinleri getirdi.sabah kahvaltımın üzerine ağzımı tatlandırdı ellerine sağlık canım.aynur abla yerken içi geçti sanki,nedim bey ise"görüntüyü bozmaya kıyamam ki" dedi ama eminim afiyetle yedi..meral hanım ise geldiğimde bayıla bayıla yiyordu zaten.
gerçekten arkadaşım ellerine sağlık ,ağzımızı tatlandırdığın için de teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Afiyet olsun canim benim, bebisinide yarasin bu arada :)

Yemekbahane dedi ki...

nilgün merhaba,

çok şık duruyor hakikaten ellerine sağlık

sevgiler
müge

Eya dedi ki...

Nilgüncüğüm...çooook şirin bunlar...harika ellerine sağlık

sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

Nilgun seninle ayni yerde calismak isterdim dogrusu!

Unknown dedi ki...

Muge ve Zehra tesekkur ederim,sizin yaptiklariniz kadar degil ama :)

Sevgi abla onu bak ben daha cok isterim, karismam sonra :)

Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Sevgili Nilgün,samimi temennilerin için yürekten teşekkür...
Ben de senin modelleme yeteneğine imrenerek bakmaktayım.Figürlerin iri gözlerini öyle başarılı çalışıyor ve ifadelerini öylesine net veriyorsun ki çok çok tebrikler....
Bu arada Lorraine ile aranda geçen tatsız duruma üzüldüm.Eminim tatlıya bağlanacaktır.Zira Lorraine,büyük oğlumun hazine pastası(modeli ona aitti ama kendimce farklılıkları vardı ama tarz onundu)için bana tebrik maili atmış,sayfamda adını geçirdiğim için memnun olduğundan bahsetmişti.O senin nasıl art niyetsiz bir çalışma yaptığını mutlaka anlayacaktır.
Üzülme,canını sıkma lütfen...

Sevgilerimle...

Feyza Fidan dedi ki...

Nilgüncüm, enfes ötesi olmuş muffinlerin, bayıldım..Hele aşağıdaki polise öldüm dirildim, valla tizz vakit al patentini :)))Harikasın, ellerin dert görmesin canımcım,
Öpüyorum seni...

hcr hobi atölyesi dedi ki...

bu kekler yenmezmi:)))
süperler...

Unknown dedi ki...

Hulya'cim tesekkur ederim . Konu ile ilgili aciklamayi yeni yazimda yaptim canim :)

Feyza'cim begenmen beni cok mutlu etti. Umarim daha cok cok goruruz sizin harika pastalarinizi :)

Hacer'cim tesekkur ederim canim :)Inan ancak bir tane yiyebildim, kalmadi :)

Sevgiler...

pelince dedi ki...

Şahane olmuş,gerçekten polis süper,muffinlerde öyle ..Ellerine sağlık..
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Tesekkurler canim, begendigine sevindim :)

Sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Herşey çok güzel...
Ellerinize sağlık. Sevgiyle...