23 Ekim 2007 Salı

SANDVİÇ KURABİYE



Australian Women's Weekly'nin kurabiye serisinden denediğim bu sandviç kurabiyeler benim çok hoşuma gitti. Çamur keki çok sevdiğimden kıtır kıtır bisküvi kurabiyeler arasında yumuşacık kek tam benlik... Bu kurabiyeleri yaparken tarife mümkün olduğu kadar uymaya çalıştım. Genellikle uyguladığım tariflerde aslına uymam pek nadir olur. Ufak tefek kafama göre birşeyler değiştirmeden duramıyorum :) Tarifin aslınının yanında, kendi yaptığım çok ufak değişikliği de belirttim.

Çamur Kek Malzemeleri:

150 gr. tereyağı,

100 gr. bitter çikolata,

2 yumurta sarısı,

1 cup şeker (220 gr),

1/2 cup su (120 ml),

2 yemek kaşığı kahve likörü( sulandırılmış iki şeker kaşığı kahve granülü koydum),

1 cup kek un (150 gr),

2 yemek kaşığı kakao,

Yapılışı :

Yağ, çikolata, su ve şeker, kahve bir kapta ısıtılarak eritilir. Soğutulduktan sonra içine iki yumurta sarısı çırpılarak eklenir. Un eklenip karıştırıldıktan sonra ben kare borcamda 180 C derecede yarım saat pişirdim. Çamur keki aynen uyguladım herhangi bir değişiklik yapmadım :)

Bisküvi Malzemeleri :

250 gr. tereyağ,

1,5 cup esmer şeker (330 gr),

2 yumurta,

3 cup un (450 gr),

1/2 cup kek un (75 gr),

1/2 cup kakao (50 gr) ben 30 gr. kullandım.

Tarifin aslında yoktu ama ben bir tatlı kaşığı tarçın ve bir çay kaşığı zencefil ekledim.

Yapılışı :

Yumurta şeker ve yağı mikserle çırptıktan sonra un, kakao ve baharat karışımını iki seferde ekleyerek yoğurun. Bir süre buzdolabında dinlendirdikten sonra istediğiniz kalıplarla 3-4 mm. kalınlığında şekiller çıkarın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı dizip, 180 C derece fırında ben tarifte 12 dk. demesine rağmen 17 dk. pişirdim.

Bisküviler soğuduktan sonra aynı kalıplarla çamur kekten şekiller çıkarıp üzerlerine nutella (tarifte ganaş vardı) sürüp aralarına koydum. Bisküvi hamurunun yarısı çamur keklere yetecekmiş. Ben kalan hamuru daha sonra kullanmak üzere buzluğa kaldırdım.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Nilgüncüm harika görünüyorlar bu sandiviçler eminim çocuklarında çok hoşuna gidecek birşey olmuştur. Bir şey sormak istiyorum kurabiyeler büskivi tadındamı oldu? Yani çokoprensler falan olurya onun gibi bir tarif arıyorumda arasına çamur kek yerine başka birşey koymak istiyorum. Eğer öyleyse hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Selda'cim tesekkur ederim. Biskuvi ve kurabiye arası oluyor canim yani tam biskuvi gibi kitir değil kurabiye kadarda yumusak degil :)
Ama benim hosuma gitti.
Sevgiler...